Inequalities in E-Learning and E-Teaching in Covid 19 Time

عدم تكافؤ الفرص في التعليم والتعليم عن بعد في ظل جائحة كوفيد 19

Authors

  • Messaouda FETHALLAH University of Algiers 3 - Algeria

DOI:

https://doi.org/10.47173/2134-004-001-005

Keywords:

inequalities, E-learning, E-teaching, Covid 19

Abstract

Throughout the present paper, we attempted to discuss among other problems the issue of inequality in didactic differences regarding the right of education, which is a matter upon which the world educational community impinges nowadays. With the new coming Covid-19 crisis, we have tried to spot the light on how receptive are countries to the crisis outcomes that hindered the educational process normally, where the biggest school reluctance in world had to occur during the pandemic, what to led the necessity of E-learning as an alternative in order to provide education and alleviate some of the repercussions resulted in the healthy quarantine imposed worldwide in an attempt to stop the spread of the Covid among educational environment.

Downloads

Download data is not yet available.

References

البنك الدولي. (2007). الطريق غير المسلوك- اصلاح التعليم في منطقة الشرق الأوسط وشمال افريقيا-. ملخص تنفيذي.

البنك الدولي. (2007). الطريق غير المسلوك- اصلاح التعليم في منطقة الشرق الأوسط وشمال افريقيا-. ملخص تنفيذي.

البنك الدولي. (2020). لمحة موجزة- توقعات و تطلعات – إطار جديد للتعليم في الشرق الأوسط وشمال إفريقيا.

اليونسكو. (2020). التعليم عن بعد، مفهومه، أدواته واستراتيجياته. دليل لصانعي السياسات في التعليم الأكاديمي والمهني والتقني, منظمة الامم المتحدة للتربية والتعلم والثقافة.

اليونسكو (2013) سعيا لتحقيق التعلم العالمي –توصيات فريق عمل قياسات التعلم. منظمة الامم المتحدة, معهد اليونسكو للاحصاء.

اليونسكو. (2020). موجز سياساتي التعليم أثناء جائحة كوفيد 19 و ما بعدها.

اليونسيف. (2020, أوت). تقرير حول المعرفة العالمية: السلوكيات الجديدة و الدروس المستفادة من التعلم عن بعد خلال جائحة كوفيد -19- الأردن: المكتب الاقليمي لليونسيف في الشرق الاوسط وشمال افريقيا.

https://www.unicef.org/fr/communique%C3%A9s-de-presse; (n.d.). Retrieved decembre 21, 2021, from UNICEF:

Donni, O. & Lejeune, B. (2016). Origine Sociale et réussite scolaire: un modèle en Chaîne de Markov estimé sur donnéesindividuelles belges. Louvain Economic Review , 63 (4), 4.

Henaff, N. & al., e. (2009). Revisiter les relations entre pauvreté et éducation. Revue Française de Socio-Économie , 1 (3).

MURAT F. (2009). Le retard scolaire en fonction du milieu parental : l’influence des compétences des parents (Revue d'Economie et statistique, Ed.(424-425), 110.

Selinger, M. (2002). Les réseaux au service de l’évolution du système éducatif. (S. I. Simon Willis, Ed.) Royaume Uni: Cisco Systems.

UNESCO. (2015). éducation pour tous 2000-2015, progrès et enjeux. rapport mondial de suivi de l’EPT .

UNESCO. (2016). Education pour tous 2000-2015 : progrès et enjeux.

UNESCO. (2000). Education pour tous bilan à l’an 2000.

UNESCO. (2000, Avril 26-28). projet finalisé sur l’éducation pour tous: tenir nos engagements collectif, forum mondial sur l’éducation. Dakar, Sénégal.

UNESCO UNICEF BM UNFPA PNUD ONU UNHCR. (2015, mai 21). Éducation 2030 Déclaration d’Incheon. Incheon, République de Corée.

Published

2021-12-31

How to Cite

فتح الله م. . (2021). Inequalities in E-Learning and E-Teaching in Covid 19 Time: عدم تكافؤ الفرص في التعليم والتعليم عن بعد في ظل جائحة كوفيد 19. JOURNAL OF AL MAYADINE AL IKTISSADIA , 4(1), 106-87. https://doi.org/10.47173/2134-004-001-005